19 Ocak 2012

Kış Güneşi




























Aldatıcıdır kış güneşi...Isıtıcağını düşünsende bir türlü içine işlemez....Düşündüm de, kış güneşi olsa olsa bir kadındır. Görünüşü davetkar buz gibi aşifte bir kadın.. Sarsan o sarmaz, içine işlemez. Baksan, yakar, kör eder alır gözünü. Sevsen o sevmez, söker gönlünü.  Sonra geldiği gibi gider yine aniden,  bir başka aşk-ı  muzdarip için. Hele bulmuşsa sonbaharında onun özleminde biçare bedbahtını.

Çekim Notları;
Nispeten hareketsiz ortamdaki diyafram öncelikli mod için , ISO Otomatik değerini 200 okuyordum. Bu değerin yüksek kontrastlı  bir ortamda
muhtemelen bölgesel doku detay kayıplarına neden olacağını düşündüğümden ISO 100 olarak manuel ayarladım. Ancak halen histogramda sağ ve sol sütünlara yaslanmış durumdaydım. Konuya odaklanma gayreti ile 105 mm de F değerini 5.6 olarak koruma gerekliliği içinde matrix metering modundan spot metering moduna geçtim. Dinamizmin yumuşak geçiş yapacağını tahmin ettiğim nispeten yumuşak ışık alan merdiven altından pozlama ve ardından bir adım (-0,3) telafi ile çekimi tamamladım.


Fotoğraf Yazara Aittir

2 Ocak 2012

Interaction - Etkileşim

Etkileşim


























Karşılıklı etkileşimi, sosyal etkileşim olarak da değerlendirebiliriz. Buna göre sosyal etkileşim, genellikle iletişim yoluyla in­sanların ve grupların hareketlerinin karşılıklı etkileşimini ifade eder. Bu tanım kişinin kendisiyle etkileşimini içine alır.
Terim üç farklı anlamda kullanılmaktadır.

1.
İlk anlamda insana uygulandığında en basit sosyal etkileşim, aşağıdaki örneklerde görülebileceği gibi kişiler ve sosyal güçler arasındaki karşılıklı etkileşimdir:

İnsan doğasında ve kül­türde varlığını bulan sosyal faktörlerin karşı­lıklı etkileşimi sosyal etkileşimdir
.
Sosyal et­kileşim karşılıklı olmayı gerektirir
.

2.Birçok sosyolog ve antropolog tarafından kullanılan ikinci tanım insan ilişkilerinin bir tür "karşılıklı etkileşim" olduğunu ortaya koyar. İlişkinin insanlara uygulandığı gibi, sembolik etkileşim olarak adlandırılması ge­rektiğini iddia ederler. Yani, sosyal etkileşim iletişime dayanır. Birey diğerleriyle iletişim yo­luyla ilişki kurar, bu faaliyetin sonucu sosyal ilişki sürecidir. Ama bazı yazarların iletişim ve etkileşimi aynı şey olarak görmesine rağmen diğerleri etkileşimin ek özellikler içerdiğini be­lirtir:

"Sosyal etkileşim işlevsel olarak iki ya da daha fazla kişinin ilişkiye geçtiğinde (fiziki iliş­ki olması gerekmeyebilir) meydana gelen dav­ranış değişikliğidir
."şeklinde tanımlanabilir.

3.
Üçüncü tanım kişinin kendisiyle sosyal etki­leşim içinde olduğunu öne süren bazı sosyal bilimciler tarafından kullanılmaktadır. Yani "bir odada bir problem üzerinde çalışan, ken­disiyle konuşan ya da yüksek sesle düşünen bir kişi, etkileşim kendisiyle olduğu halde, tek­nik olarak kişinin sosyal etkileşim içinde oldu­ğu anlaşılır."


Fotoğraf ve manipülasyon yazara aittir.


28 Aralık 2011

Hagia Sofia - Ayasofya

Hagia Sofia Interior Wiev From Queen Gallery

Hagia Sophia is a great architectural beauty and an important monument both for Byzantine and for Ottoman Empires. Once a church, later a mosque, and now a museum at the Turkish Republic, Hagia Sophia has always been the precious of its time.







The mystical city Istanbul hosted many civilizations since centuries, of which Byzantium and Ottoman Empires were both the most famous ones. The city today carries the characteristics of these two different cultures and surely Hagia Sophia is a perfect synthesis where one can observe both Ottoman and Byzantium effects under one great dome.

When the Hagia Sophia was used as a place of worship, both for Christians and then for Muslims, the focus of the building was the east end, directly across from the entrance. This is because Christian churches are traditionally oriented towards the east, and Muslims always pray facing Mecca, which is southeast of Istanbul (the "east" end of the Hagia Sophia actually faces southeast). Thus the bulk of interesting sights are clustered in this area of the Hagia Sophia's huge interior.
At ground level, most of the sights date from the Islamic period. A beautiful marble structure in the apse is the mihrab, a niche found in all mosques that indicates the direction of Mecca. The large freestanding stairway to the right of the mihrab is the minbar, or pulpit from which sermons were given. To the left of the mihrab is the grand sultan's loge, built by the Fossati brothers who restored the Hagia Sophia in the 1800s.

 Bir Bizans efsanesine göre, İustinianos ayindeyken elinden kutsal ekmeği düşürür ve eğilip alana kadar, bir arı ekmeği alıp uçurur. Bunun üzerine, bütün arı sahiplerinin kovanlarda bu ekmeği aramalarını talimatı verilir. Birkaç gün sonrasın da bir arıcı, elinde diğer peteklere hiç benzemeyen bir petekle çıkar gelir ve bu petek, Ayasofya'nın planı olur.

 Kökeni Bizans olan kendilerince ortaya atılan bir efsaneye göre, savaşı kazanan Türkler Ayasofya’ya geldiğinde patrik dua etmekteymiş ve güneyde Ayasofya kitaplığı önünde bir kapıyı çekip ortadan kaybolmuş. Bu kapı bir daha açılmamış. Ancak kubbenin üzerine yeniden haç konduğunda açılacak ve o anda patrik geri gelip duasını tamamlayacakmış.

Fotoğraf yazara aittir