19 Ocak 2012

Kış Güneşi




























Aldatıcıdır kış güneşi...Isıtıcağını düşünsende bir türlü içine işlemez....Düşündüm de, kış güneşi olsa olsa bir kadındır. Görünüşü davetkar buz gibi aşifte bir kadın.. Sarsan o sarmaz, içine işlemez. Baksan, yakar, kör eder alır gözünü. Sevsen o sevmez, söker gönlünü.  Sonra geldiği gibi gider yine aniden,  bir başka aşk-ı  muzdarip için. Hele bulmuşsa sonbaharında onun özleminde biçare bedbahtını.

Çekim Notları;
Nispeten hareketsiz ortamdaki diyafram öncelikli mod için , ISO Otomatik değerini 200 okuyordum. Bu değerin yüksek kontrastlı  bir ortamda
muhtemelen bölgesel doku detay kayıplarına neden olacağını düşündüğümden ISO 100 olarak manuel ayarladım. Ancak halen histogramda sağ ve sol sütünlara yaslanmış durumdaydım. Konuya odaklanma gayreti ile 105 mm de F değerini 5.6 olarak koruma gerekliliği içinde matrix metering modundan spot metering moduna geçtim. Dinamizmin yumuşak geçiş yapacağını tahmin ettiğim nispeten yumuşak ışık alan merdiven altından pozlama ve ardından bir adım (-0,3) telafi ile çekimi tamamladım.


Fotoğraf Yazara Aittir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder